torsdag den 3. maj 2012

Haven maj 2012: Kirsebærtræer

designlacamara.blogspot.com




designlacamara.blogspot.com


Alt er snart prøvet med at kunne få en fornuftig kirsebærhøst. Træerne er beskåret indtil flere gange. I år prøver vi for første gang med net. Og uden DJ Razzers hjælp var det aldrig lykkedes mig få nettene over træerne. Han var frisk og kravlede rask op i træerne - ikke nemme arbejdsstillinger, hvide bukser (man er vel dreng) - så lykkedes det med hans storartede hjælp. 

Han ser måske lidt betuttet ud på det sidste billede - men det er han ikke - siddestillingen er bare ikke komfortabel og med  en plade 40 og solen direkte i øjnene gør det heller ikke nemmere - men øvelsen med at få net over var på en gang nyt og spændende.

Vi er på ingen måde eksperter ud i kirsebærtræer - så har du råd og fif - så kom gerne med dit besyv. 


Mille


And don't forget to keep up-to-date with the latest garden tips by following me on


11 kommentarer:

GitteBlinkilde sagde ...

Niks - ingen expert herfra - kan kun forestille mig at det hjælper med nettet :) God dag mille.

anette lyskjær sagde ...

Jeg ved absolut intet om kirsebærtræer - kun at bærene er røde og smager godt....alt for godt ;)
Ha' en dejlig forårsdag, Mille.

Unknown sagde ...

Heller ingen gode råd herfra. Men jeg håber I får en god kirsebærhøst - det har I fortjent efter det hårde arbejde :-) God bededagsferie til jer!! Knus; Heidi

Mosekonen sagde ...

Jeg har heller ikke forstand på kirsebærtræer, men første tanke der poppede op, da jeg læste dit indlæg var : Bestøvning?
Kræver kirsebærtræer bestøvning af egen sort, er det muligt at du skal have fat på nogle hanner og hunner...

Kun tanker. Ingen viden som sådan, men jeg ved, at flere bærbærende træer og frugter har det sådan.

Gitte sagde ...

Kun at de skal have et net hvis ikke fuglene skal flyve med hele høsten ;-) Flotte billeder...god bededagsferie til jer Mille..knus

Heart Design sagde ...

Det eneste jeg ved om kirsebærtræer er, at min latterlige sektleder baghave-genbo har fældet det vidunderlige smukke træ der stod på grunden!!!!
Godt at se, at DJ Razzer har respekt for jeres smukke træ :)

Design À la Camara sagde ...

Tak skal I ha' allesammen for jeres jeres rigdom af kommentarer. Vi krydser fingre for at nettene kan sørge for ekstra god høst i år. Og ellers må vi overveje det med bestøvningen - det kræver lige jeg læser lidt mere om det

Hygge til jer og nyd de næste par dage med lidt dalende grader.

Anonym sagde ...

Flot arbejde af sønnen :o) Kirsebær er en yndet spise blandt fugle.
Ønsker jer en dejlig stor bededag:o)

Tina Dalbøge sagde ...

Sej gut! Og naturligvis med hvide bukser på ;)

Canika sagde ...

Heller ingen gode råd herfra.. Men blot et ønske om at anstrengelserne må bære frugt.. Ønsker jer en rigtig dejlig weekend..

Design À la Camara sagde ...

@Tina: Megafriskt at han lige sprang resolut op i træerne - drenge og hvide bukser ;-D

@Canika: ..det håber vi også - det er et forsøg værd. Tak og i lige måde.